Wednesday, January 03, 2007

rain, Rain Go Away..




hmm bercerita pasal banjir , sebenarnya ada melibatkan family aku jugak , entry yang lepas aku dok cerita mak aku balik kg sebab cuti panjang . Sebenarnya 4 hari je dia kat sana sebab banjir makin lama makin buruk dan kaki mak aku pun ada effect sket berikutan banjir tu . Datuk & Nenek aku plak stay kat kg lagik atas alasan tak der sapa nak jaga umah , takut nanti ada maling( pencuri ) .So ada tak der mak aku yang kurang sehat tu terpaksa la mengundurkan diri pulang ke KL untuk mendapatkan rawatan lanjut pasal kaki dia .
Nak dijadikan cerita bebaru ni , keadaan banjir bertambah teruk hanya tinggal 3 keluarga je kat kg aku tu (termasuk datuk den ) thah aa nak kata semangat kejawaan yang datuk aku tu ada membara-bara mcm air sungai batu pahat tu pun tak la jugak . sebab datuk aku tu pun dah kurang berdaya tp menurut akak akak kat sini .. tu semangat org tua terhadap rumah dia jadik tak boleh nak kata apa . Org2 muda ni kalau paksa melampau lampau sgt pun akan mendatangkan mudarat pulak kat diri sendiri atau dengan kata lain mendatangkan dosa la pulak . Alhamdulillah la jugak sebab pakcik aku ada 2 org kat sana jadi boleh la tengokkan datuk n nenek aku tu .Sebab menurut adik aku yang berada di Muar , jln nak balik ke kg aku tu ditutup sebab banjir .
Semoga banjir akan surut dan mangsa banjir dapat pulang ke lokasi masing-masing dengan selamat .

2 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

alhamdulillah, banjir dah mula pulih, dlm2 banjir ader gak mangsa terkorban, alfatihah utk mereka, mungkin ajal dah sampai...yg penting time2 camni kena hati2 ngan keselamatan anak2...budak2 bab main air ni suker bebenor...

ezatulhaq said...

hahaha skali skala ko ni RM mcm karamsigh waliah la pulak, siap bagik kata-kata nasehat tu.. anyway tq sbb bagik nasihat