Thursday, December 14, 2006

I Believe I Can Fly





heh heh he .. sebenarnya aku ni tak la boleh fly sgt sebab kandungan lemak dan daging melebihi tahap bila terapung-apung di udara, jadik sekadar berpoyo-poyoan jer la nampaknya.. hmm actually nak bercerita tentang nama .Biasanya org kata apa ada pada nama, tapi pada aku its mean a lot sebab dengan nama menunjukkan kita ni unik dari org lain . Mcm gambar kat atas tu , me with my opismate kongsi nama abah iaitu kasim .So bila org tengok nama kitorang terus org tanya u all ni adik beradik ker? Aku jawab " sepusat sepusing mak bapak lain-lain "Teringat aku masa aku darjah 1 , mak aku selalu tulis nama aku kat buku-buku latihan , tetiba satu hari tu aku baru sedar ejaan nama aku tak cun . Ada huruf "e" yang memburukkan keadaan nama tu ..aku tak leh nak terima sebenarnya.. pastu aku dah tahap nak angkat sumpah tuka nama hahahahaha.. pastu mak abah aku buat derk jer.. so lama lama aku boleh accept nama aku ni. Ada member aku kata huruf 'e' yang ada kat nama aku ni menunjukkan sah sah kejawaan yang mak aku perturunkan kat aku . ada tak der aku terima jer laaaaa..
Jenuh jugak la aku carik makna nama aku ni kat buku-buku tapi satu pun tak der , maknanya abah aku main bedal jer bagi nama kat aku .TETAPI aku bersyukur abah aku bubuh nama yang indah aa jugak dari org yang bernama yang kureng menyenangkan .Teringat aku kat kawan kawan aku yang namanya kurang enak didengar macam "Buruk B Azmi" Sian si buruk ni nama abah dia jer yang mantep , nama dia tak cung sungguh.Tah mana la abah dia ( En. Azmi ) dapat nama tu .Haa ada satu lagik nama yang agak unik dalam keluarga aku iaitu " siti sarapan " tapi aku tak nak komen lelebih sebab nanti daulat plak .Aku kena junjung keturunan jugak .. heh heh eh ..

2 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakakaka...kelakor jer nko nih, name arwah nenek aku ko nak tau ape? siti minah bt. awang ratu...aku selalu kata kat diorg adik beradik, ni sumer anak2 ratu, jgn memain...tapi yg peliknyer name org lelaki leh dpt ratu...org dolu2 nyer idea kan...skrg name2 baby baru lahir, fulamak...kemain glamer lagi...x ingat nak sebut pun ader...

ezatulhaq said...

RM : heh heh heh RATU laaa?tu keturunan berdaulat tu , bukan bleh buat main nanti kena tulah .nama anak2 sedara aku pun bukan main pjg skarang ni boleh buat jambatan..bila panggil cipuuut jerr

Roziey : tak per tak per suspek ke spek mata ker tak kisah aa as long baik budi pekerti .. heh heh heh tak gitu anak Datin Karp ?