Sunday, January 20, 2008

sajadah

terpana seketika.. bila salah seorang member chatting bagik satu info yang tak saya tahu selama ini ..bahawasanya tiap kali solat subuh Jumaat berjemaah di masjid akan ada solat sujud sajadah .. .. setiap kata-katanya saya iyer dan tidakkan sahaja sebab tidak pernah melalui pengalaman sebegini , selama ini saya hanya mengetahui tentang sujud sajadah yang bertanda umpama mimbar masjid di dalam helaian Al-Quran..
.. Di suatu subuh Jumaat yang hening pkl 5:30 am , paksa diri ni bangun dan mandi tuk melangkah ke masjid...taraaaaa... sampai kat sana.. gate masjid pun belum buka ( ini bermakna saya telah mendahului tok siak masjid ... :-) )
ternyata apa yg dikatakan adalah benar sama sekali ..sewaktu anggota sujud rebah ke lantai sejadah .. saya hanya diam dan bertasbih di dalam hati ..rupanya ada doa yg perlu dibaca semasa sujud itu ..

dan hari ini saya berusaha menjadi hafizah untuk doa sajadah itu ...mlm tadik saya berjaya menghafalnya.. tup tup pagi ini saya hanya mampu mengingat " sajawaj hiya ......."


sedih pulak rasanya bila tak berjaya menghafal2 .. semoga Allah beri hidayah dan taufik pada ku untuk hafal doa sujud sajadah ni .. amiin


link to bacaan sujud sajadah .... ( http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2001/ic57_2001.htm )

2 comments:

Puteri Satu said...

lamanya aku tak jengok blog ko nih....kadang2 update kekadang tak....update ler selalu weh...

roziey said...

Salam,
Nor...setau aku sujud sejadah pada waktu subuh hari jumaat...bukannye tiap2 hari waktu subuh.
wallahualam.