Sunday, January 13, 2008

Dari pengalaman aku diajar ..



"Dari Allag aku datang, kepada Allah aku kembali "

terumbang-ambingnya aku satu ketika dahulu dengan satu hentakan keras dari Yang Maha Pencipta , hingga aku merangkak satu persatu dan bertemu serta mengakui Kebesaran dan betapa Agungnya Cinta Allah ..


"Tak semua yang kita nak kita dapat , tapi bersyukurlah dengan apa yang kita ada "


Melangkah kaki ke rumah Allah 2 hari berturut-turut menjadikan aku terpana dan insaf , betapa aku merancang itu dan ini namun rancangan Allah mengatasi akal manusia. Duduk dengan tiket “ ekslusif “ di belakang masjid menjadikan aku berfikir betapa Rahmat Allah itu berada dimana-mana Cuma.. mulakan langkah tanpa menoleh ke depan.( kenapa aku katakana ke depan ? kerana aku masih jaaauh ketinggalan di belakang dan berdikit-dikit aku menuju ke depan, semoga perkataan “ syukur ‘ sentiasa basah dilidah ku .

" kalau bukan rezeki , walau dah masuk mulut pun akan keluar balik "

..semoga ada rezeki yang barakah serta dirahmati Allah untukku ..

"~ sesungguhnya doa adalah senjata umat Islam~ "


No comments: