Tuesday, May 15, 2007

abah oo abah

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang - orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami, ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkau Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir"(Surah Al-Baqarah - ayat 286)


huh lama sungguh tak apdet ini blog..since mcm2 hal yg jadik kat idup aku ni turun naik turun naik mcm pesakit jantung plak rasanya.Actually aku baru je selesaikan modul exam aku tu yg dok menyepi tanpa berita tu , belum reda bahang exam abah aku pulak admitted kat Hospital Selayang. Demam abah aku tu tak kebah2 dah 2 minggu . Aku ngan family dok ingat dia kena virus feber, aku pun poyor-poyor aa bagik dia minum 100 plus , buah anggur , ice cream .Tapi tak sehat2 jugak then aku ajak p spital dia tak mboh .tup tup selang 2 hari aku nak amik exam , abah call bagitau DR kat klinik suspect dia kena diabetis. Hish mcm tak caya aku, sbb history abah punya family langsung tak der yg kena diabetis ni .. tp the faith is faith , have to accept , ( nyesal sey aku belikan makanan penjana diabetis tuk abah aku , tu yg dinamakan manusia mampu merancang , Khalik jugak yang menentukan )


Abah admitted kat spital dalam 4 hari jugak aaa, masa tu jugak aa mak aku dah plan nak buat kenduri potong jambul 2 org cucu baru dia, tetamu dah dijemput , masa pun dah dekat takkan nak cancel , ada tak ada .. abah kat spital kena cucuk air kat tgn , kami kat umah berlipat lengan keluarkan peluh buat kenduri .Flat giler rasanya..

Alhamdulillah abah aku dah kuar spital skarang ni , tp dia masih lemah lagik .. hopefully my abah recover soon .

*** org dok kalut2 cerita pasal hari ibu , aku pay in advance for hari bapa

No comments: